ԿՐԵԴԻՏԱՅԻՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳԻ ՆԵՐԴՐՈՒՄԸ ՀՀ-ՈՒՄ
(Տեղեկանք)
2008-04-30
2005 թվականի դեկտեմսերի 22-ին ՀՀ կառավարությունը հաստատել է «ՀՀ բարձրագույն կրթության համակարգում կրեդիտային համակարգի ներդրման մասին» որոշումը, որից հետո սկսվել են կոնկրետ քայլեր ձեռնարկվել մեր երկրի բարձրագույն կրթության` կրեդիտային համակարգով կազմակերպման ուղղությամբ: Համաձայն այդ որոշման` հանրապետության 6 բուհերում կիրառվել է կրթափորձ. Երևանի պետական համալսարանում, Հայաստանի պետական ճարտարագիտական համալսարանում, Երևանի Վ.Բրյուսովի անվան պետական լեզվաբանական համալսարանում, Հայաստանի պետական ագրարային համալսարանում, Խ.Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարանում և Երևանի պետական տնտեսագիտական համալսարանում սկսվել է որոշակի գործընթաց:
Կրթափորձի արդյունքներն ամփոփվել են 1 տարի անց` 2006 թվականի դեկտեմբերին: Դրանց հաշվարկմամբ եւ կուտակված փորձի ընդհանրացմամբ, ԿԳՆ-ն ձևավորվել է համապատասխան երաշխավորություններ` կրեդիտային համակարգին սահուն անցում կատարելու նպատակով: Միջբուհական կոնֆերանսի նյութերը հրատարակվել են:
Հաջորդ քայլը 2006թվականի նոյեմբերին, ՀՀ կառավարության արձանագրային որոշմամբ, հաստատված «Բոլոնիայի գործընթացի սկզբունքերի իրագործման ժամանակացույցն» է, որը ողջ համակարգի համար կրեդիտային համակարգին անցման, կրթության որակի ապահովման միասնական պահանջներ է սահմանում` նշելով դրանց կատարման վերջնական ժամկետները: Ճշգրտվել են առաջնահերթ խնդիրները և անելիքներըÖ‰ Դրանք են.
· բարձրագույն ուսումնական հաստատություններում ուսումնական գործընթացի կրեդիտային համակարգով կազմակերպման օրինակելի կարգի մշակում,
· մեթոդական և տեղեկատվական ուղեցույցների պատրաստում,
· նոր մասնագիտությունների ցանկի հաստատում, նոր կրթական չափորոշիչների հաստատում, դրանց հենքի վրա՝ ուսումնական պլանների արմատական վերակառուցում` ուղենիշ ունենալով դրանց մոդուլացումը և արտահայտումը ուսանողի լրիվ ուսումնական բեռնվածությունն արտահայտող կրեդիտային արժեքներով` պարտադիր և ընտրովի դասընթացների և ուսումնական մոդուլների ցանկով և դրանց ամրագրված կրեդիտների չափաբաժիններով: Դրանք պետք է համահունչ լինեն եվրոպական չափանիշներին, աշխատաշուկայի պահանջներին, այսինքն` ՀՀ կողմից շնորհվող կրեդիտները և որակավորումները պետք է համադրելի լինեն կրեդիտների կուտակման և փոխանցման եվրոպական համակարգին:
Այս ուղղությամբ 2007 թվականի հունվարից սեպտեմբեր ամիսներին արդեն իսկ մշակվել են.
ա/ «Բարձրագույն ուսումնական հաստատություններում ուսման գործընթացի կրեդիտային համակարգով կազմակերպման օրինակելի կարգը», որը քննարկվել է ՀՀ բուհերում և հաստատվել որպես օրինակելի կարգի նախագիծ և այժմ հրատարակության ընթացքի մեջ է: Դրա գործադրումը կապահովի բոլոր բուհերում կրեդիտային համակարգի ներդրման միասնական գործընթաց, նույն մեթոդների կիրառմամբ,
բ/ պատրաստ է մեթոդական ուղեցույցը, որը շուտով կներկայացվի հրատարակության,
գ/ ՀՀ կառավարության 30 օգոստոսի 2007 թվականի թիվ 1038 որոշմամբ, հաստատվել է բարձրագույն կրթության մասնագիտությունների նոր ցանկը:
Սեպտեմբերին ՀՀ ԿԳ նախարարի հրամանով ստեղծվել է հանձնաժողով` նոր մասնագիտական չափորոշիչների մշակման համար: Տրվել են հանձնարարականներ բուհերին` մինչև մայիս ամիսը դրանց մշակման և հաստատման ներկայացնելու համար, քանզի 2008 թվականի ընդունելությունը կատարվելու է նոր մասնագիտություններով, իսկ մինչ այդ ևÕ› չափորոշիչները, ևÕ› ուսումնական պլանները պետք է հաստատված լինեն,
դ/ գործող մասնագիտությունների ուսումնական պլանները /ԵՊՀ, ԵՏՀ, ՀԱՀ, ԵրԼՀ/ վերակազմվել են մոդուլային սկզբունքով,
ե/ Հաստատվել է ավարտական փաստաթղթի հավելվածի /դիպլոմի ներդիրի/ կառուցվածքը:
ՀՀ բարձրագույն կրթության համակարգում Բոլոնիայի սկզբունքների իրականացման ուղղությամբ, ՀՀ ԿԳ նախարարի հրամանով (2006 թվականի նոյեմբեր), ստեղծվել է հանրապետական հանձնաժողով, ինչպես նաեւ ձևավորվել է հինգ աշխատանքային խումբ՝ բաղկացած նախարարության աշխատակիցներից և բուհերի ներկայացուցիչներիցÖ‰
Դրանք են՝
· բարձրագույն կրթության եռաստիճան համակարգի,
· բարձրագույն կրթության որակավորումների համակարգի,
· բարձրագույն կրթության կրեդիտների կուտակման և փոխանցման համակարգի,
· բարձրագույն կրթության որակի ապահովման համակարգի,
· ֆինանսական կառավարման համակարգի խմբերը:
Տպագրվել է կոնֆերանսի նյութերի ժողովածուն, որտեղ ընդհանրացվել է կուտակված փորձը, և ներկայացված են երաշխավորություններ` նոր համակարգին սահուն անցում կատարելու նպատակով:
Բարձրագույն կրթության կրեդիտների կուտակման և փոխանցման համակարգի աշխատանքային խմբի կողմից կատարվել են հետևյալ աշխատանքները.
-
կրեդիտային համակարգի կազմակերպման միջազգային փորձի ուսումնասիրության արդյունքում մշակվել է առաջարկությունների փաթեթ,
-
բարձրագույն մասնագիտական կրթության պետական կրթական չափորոշիչներում կրթական ծրագրերի տարեկան աշխատատարության ժամային նորմերը համապատասխանեցվել են եվրոպական ցուցանիշներին, վերասահմանվել է ուսանողի շաբաթական ուսումնական բեռնվածությունը, սահմանվել է ուսումնական կրեդիտի ժամային համարժեքը,
-
մշակվել է «Բարձրագույն ուսումնական հաստատությունում ուսման գործընթացի կրեդիտային համակարգով կազմակերպման օրինակելի կարգ»-ը:
-
ՀՀ ԿԳ նախարարի հրամանով հաստատվել է բուհերի կողմից մոդուլային սկզբունքով նոր ուսումնական պլանների կազմման ժամանակացույցը:
ՀՀ ԿԳ նախարարության, Կրթության ազգային ինստիտուտի և Բոլոնիայի սկզբունքների իրագործման ուղղությամբ աշխատանքային խմբերի կողմից հրատարակվել են «Բարձրագույն կրթություն» ժողովածուի 2-4-րդ հատորները, որտեղ ընդգրկվել են Բոլոնիայի գործընթացին առնչվող բազմաթիվ փաստաթղթեր, ինչպես նաև ուսանողության համար նախատեսված տեղեկատվական-մեթոդականուղղեցույցը (1-2 պրակները):
Կատարված աշխատանքների արդյունքում Բոլոնիայի գործընթացին միացած երկրների կրթության նախարարների՝ Լոնդոնում 2007 թվականին կայացած գագաթաժողովում, որտեղ քննարկվել և մոնիտորինգի են ենթարկվել կատարված աշխատանքները, ՀՀ կատարած աշխատանքը գնահատվել է դրական /կանաչ/:
Լիսաբոնում 2007-ի հոկտեմբերին կայացած Բոլոնիայի գործընթացին հետամուտ խմբի /ԲԳՀԽ/ խորհրդակցության ժամանակ որոշվել է, որ «Դասախոսական և ուսանողական շարժունության (mobility)» աշխատանքային խումբը գլխավորի ՀՀ կրթության և գիտության նախարարության ներկայացուցիչը: Սա ՀՀ կրթության և գիտության նախարարության կողմից կատարված աշխատանքի գնահատականի արդյունքն է: Մյուս բոլոր աշխատանքային խմբերում ևս ընդգրկվել են ՀՀ կրթության համակարգի փորձառու ներկայացուցիչներÖ‰