ՀՀ ԿԳ ՆԱԽԱՐԱՐ ԼԵՎՈՆ ՄԿՐՏՉՅԱՆԻ ԱՅՑՆ ԱՐԱՐԱՏԻ ՄԱՐԶ
2017-06-21
ՀՀ կրթության և գիտության նախարար Լևոն Մկրտչյանն այցելել է Արարատի մարզ, որտեղ հանդիպում է ունեցել մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների տնօրենների հետ: Հանդիպմանը ներկա են գտնվել Արարատի մարզպետ Արամայիս Գրիգորյանը, Հայաստանի շախմատի ակադեմիայի նախագահ Սմբատ Լպուտյանը և ՀՀ ԿԱԻ տնօրեն Նորայր Ղուկասյանը: Վերջինս անդրադարձել է դպրոցներում «Շախմատ» առարկայի դասավանդման, համապատասխան մասնագետների վերապատրաստման, շախմատի խմբակների գործունեության և այլ հարցերի: Ըստ Ս. Լպուտյանի` «Շախմատ» առարկայի դասավանդումը դպրոցներում եզակի նորամուծություն է, որը միջազգային ճանաչում է բերել ծրագրին: Նրա խոսքով` կրթական ոլորտում այս ուղղությամբ իրականացվելիք հետազոտությունների, քննարկումների ու նորամուծությունների շնորհիվ կարող ենք հասնել էլ ավելի բարձր արդյունքի: «Նոր-նոր Լեհաստանն է ուզում «Շախմատը» որպես առարկա դպրոց մտնել, բացի այդ, առաջիկայում ևս 80 երկիր այս ճանապարհով կգնա: Առաջին քայլը մենք արել ենք. հիմա արդեն երկրորդ փուլին ենք հասել` պետք է Մանկավարժական համալսարանում ուսուցիչներ պատրաստենք: «Շախմատի» ներդրումը հանրակրթական դպրոցներում մեծ դեր ուներ, քանի որ աշակերտը, ով հետաքրքրված է շախմատով, հետագայում խելացի և օգտակար քաղաքացի է լինելու»,-նշել է Ս. Լպուտյանը` ընդգծելով, որ մտադրություն կա ավելացնել այն դպրոցների թիվը, որտեղ շախմատի խմբակներ են գործում: Ըստ նրա` քաղաքային դպրոցներում գործում են նման խմբակներ, սակայն գյուղերում, ցավոք, այսպիսի խմբակներ չկան: «Բացի այդ, պետք է խիստ լինել ուսուցչի ընտրության հարցում. «Շախմատի» ուսուցիչը պետք է անպայման մեր կողմից տրված սերտիֆիկատ ունենա, ինչպես նաև չի կարող ուղղակի տվյալ դպրոցի տնօրենի կողմից նշանակվել` մեր համաձայնությունն էլ պետք է ստանա, իսկ մենք շատ խիստ ենք «դատում»,-նշել է Ս. Լպուտյանը` հորդորելով տնօրեններին` առարկայի դասավադման համար կադրեր ընտրելիս ուշադրություն դարձնել կրթությանը, գիտելիքին ու որակավորմանը` այս ընթացակարգը համաձայնեցնելով նաև շախմատի մարզային ֆեդերացիայի մասնագետ անդամների հետ։ Հանդիպմանը ներկա տնօրեններից մեկի այն հարցին, թե արդյոք «Շախմատի» դասաժամերի ավելացման հնարավորություն կա, ԿԳ նախարարը պատասխանել է, որ ներկայումս փորձ է արվում բեռնաթափել առարկաները. «Դրա փոխարեն մենք խմբակներ ենք ստեղծում և հենց արտադասարանային պարապմունքների միջոցով էլ 4-րդ դասարանից հետո, երբ աշակերտը կավարտի դպրոցում «Շախմատի» ուսումնասիրությունը, կարող է շարունակել զբաղվել շախմատով` հաճախելով խմբակ: Բացի այդ, ցանկանում ենք, որպեսզի կառավարությունը ֆինանսավորի 2 արտադասարանային խմբակների գոյությունը` կլինի ռոբոտաշինություն, պար, թե խմբակ, որպեսզի աշակերտները դասերից հետո հնարավորություն ունենան իրենց հմտությունները զարգացնել»,-նշել է նախարարը` ընդգծելով, որ շախմատը երեխաների մոտ զարգացնում է կոլեկտիվ մտածողություն, համբերատարություն, իր ապագան ծրագրավորելու հնարավորություն տալիս, ինչպես նաև հաղթելու համար քայլեր կատարել և պարտվել սովորեցնում:
Խորհրդակցությանը զեկույցով հանդես է եկել Արարատի մարզպետարանի կրթության, մշակույթի և սպորտի վարչության պետ Խաժակ Աղաբեկյանը` ներկայացնելով 2016-17թ․ մարզի կրթության ոլորտում իրականացված աշխատանքներն ու ձեռքբերումները, որոնք վերաբերել են «Դպրոցական սնունդ» ծրագրին, աշակերտների գերազանց առաջադիմությանը, ներառական կրթության, մարզի դպրոցների թվաքանակին, ուսումնական ծրագրերին, կառավարման խորհուրդների վերաբերյալ մարզի խնդիրներին և այլն: Մարզպետարանի կրթության, մշակույթի և սպորտի վարչության պետը առաջարկ է ներկայացրել ուսուցիչների ատեստավորման ընթացակարգի վերաբերյալ, դպրոցների կառավարման խորհուրդների անդամների, դպրոցներում դասավանդվող առարկաների ծավալի կրճատման ուղղությամբ։
Նախարար Լևոն Մկրտչյանն իր ելույթում անդրադարձել է կրթության ոլորտի բարեփոխումներին` ընդգծելով, որ հանրակրթությունը պետք է կարողանա դիմագրավել 21-րդ դարի մարտահրավերներին: «Կրթությունը գործիք է` տվյալ տեսակի շարունակականությունը պահպանելու համար, և մենք մեր կրթական համակարգի շնորհիվ էլ` պարտավոր ենք ապահովել այդ շարունակականությունը: Բացի այդ` կրթությունը երեք կարևոր բաղադրիչ ունի` գիտելիք, հմտություն և դաստիարակություն: Ցավոք, մենք դպրոցներում աշակերտին ոչ թե գիտելիք, այլ ինֆորմացիա ենք տալիս, ինչի համար էլ փոփոխություններ պետք է արվեն»,-նշել է նախարարը: Լևոն Մկրտչյանը խոսել է նաև աշակերտների փոքր թվաքանակ ունեցող դպրոցների, կրթության որակի և ուսուցիչների հեղինակության բարձրացման խնդիրների մասին` ընդգծելով, որ դպրոցում պետք աշխատեն միայն գիտակ, կիրթ ու իսկապես մանկավարժական կարողություններ ունեցող մասնագետներ: Նա անդրադարձել է ուսուցիչների` նվազագույն աշխատավարձի շեմ սահմանելուն` նշելով, որ նման կերպ փոքրաթիվ աշակերտներ ունեցող դպրոցների ուսուցիչների վարձատրման խնդիրը կլուծվի: Ըստ Լևոն Մկրտչյանի` ւսուցիչների տարակարգերի գումարը պետք է ավելացնել, իսկ տարակարգից տարակարգ անցումը` հեշտացնել ու արագացնել. «Պետք է այնպես անել, որ լավ ուսուցիչը կարողանա ավելի արագ անցնի տարակարգերով, քանի որ լինում են դեպքեր, որ մինչև ուսուցիչը հասնում է վերջին տարակարգին, արդեն նրա թոշակի գնալու ժամանակնէ լինում»,-նշել է նախարարը` անդրադառնալով նաև դպրոցների տնօրենների ընտրության խնդրին: Ըստ նրա` շատերը, դառնալով տնօրեն, ցավոք, դպրոցն այլևս իրենց սեփականությունն են համարում: Նախարարն անդրադարձել է նաև դպրոցների խորհուրդների գործունեությանը` նշելով, որ դրանք հաճախ ոչ թե օգնում, այլ խանգարում են դպրոցի բնականոն գործունեությանը. «Հաճախ խորհուրդները համայնքների ղեկավարների, թաղերի ներկայացուցիչների կողմից են ղեկավարվում, և փողոցն ավելի շատ մասնակցություն է ունենում դպրոցի կառավարման գործում, քան տնօրենը: Խնդիրն այն է, որ դպրոցի հետ կապ չունեցող մարդիկ փորձում են կառավարել դպրոցը, ինչի համար էլ խորհուրդների ընտրման, կազմի հարցում փոփոխություններ կլինեն»,-նշել է նախարարը: Լևոն Մկրտչյանը խոսել է նաև 12-րդ դասարանի երկրորդ կիսամյակում քննական երեք առարկա ընտրելու աշակերտների հնարավորության մասին` կոչ անելով տվյալ նորամուծությունը դիտարկել որպես աշակերտ-դպրոց կապի ամրապնդման և աշակերտների նախասիրությունների խորացմանը միտված քայլ: Լևոն Մկրտչյանն անդրադարձել է նաև «Թումո»-ն գյուղական համայնքներ իջեցնելուն, այն է՝ ծրագիրը մասսայականացնելու խնդրին:
ԿԱԻ տնօրեն Նորայր Ղուկասյանը, իր հերթին անդրադարձ կատարելով դպրոցական առարկանների բեռնաթափման, 12-րդ դասարանի երկրորդ կիսամյակի ծրագրային դրույթներին և ուսումնական պլանի ճկուն ու արդյունավետ իրականացմանը, ավելացրել է, որ այս ուղղությամբ ԿԱԻ-ում մշտապես կազմակերպվում են քննարկումներ և կատարվում ուսումնասիրություններ, որոնցում ներգրավվում են դպրոցի տնօրենները, ուսուցիչներն ու ԿԱԻ մասնագետները։
Հանդիպմանը մասնակից տնօրեններն իրենց գոհունակությունն են հայտնել հանրակրթության ոլորտի բարեփոխումների վերաբերյալ` հատկապես ընդգծելով շարադրությունների և բանավոր քննության ներմուծումը հանրակրթական համակարգ` որպես գիտելիքի ստուգման առավել արդյունավետ գործիք: Հանդիպման ավարտին Արարատի մարզպետ Արամայիս Գրիգորյանը, շնորհակալություն հայտնելով Լևոն Մկրտչյանին հանդիպման համար, ընդգծել է, որ նախարարի խոսքում նշված ուսուցչի հեղինակության բարձրացման խնդրում և մարզպետարանը և ողջ մանկավարժական կազմն իրենց անելիքն ունեն: Ըստ նրա` առաջիկայում էլի կկազմակերպվեն նմանօրինակ հանդիպումներ, իսկ առաջարկների և քննարկումների համար, անհրաժեշտության դեպքում, կստեղծվեն աշխատանքային խմբեր:
Հանդիպման ավարտին մատաղ սերնդի կրթության և դաստիարակության գործում ունեցած ավանդի համար մի շարք տնօրեններ մարզպետի կողմից արժանացել են պատվոգրերի։